برنامه نویسی و فناوری اطلاعات به زبان ساده

در این وبلاگ درباره حوزه برنامه نویسی فناوری اطلاعات سخت افزار و خرید اینترنتی و راه اندازی کسب و کارهای اینترنتی صحبت خواهیم کرد.

برنامه نویسی و فناوری اطلاعات به زبان ساده

در این وبلاگ درباره حوزه برنامه نویسی فناوری اطلاعات سخت افزار و خرید اینترنتی و راه اندازی کسب و کارهای اینترنتی صحبت خواهیم کرد.

شبکه محلی lan

یش از ظهور رایانه‌های شخصی (PC)، امکان داشت که یک محل تنها یک  داشته باشد، و کاربران به‌وسیله پایانهها از طریق کابل‌کشی ساده و کم‌سرعت به آن دسترسی داشتند. شبکه‌هایی متعلق به شرکت آی‌بی‌ام جهت ارتباط پایانه‌ها یا دیگر رایانه‌های مرکزی در محل‌های دوردست بکارگرفته شدند، از این رو این ارتباطات شبکه‌های گسترده (WAN) بودند.

اولین شبکه محلی در دهه ۱۹۷۰ ساخته شدند و به منظور ارتباطات پرسرعت بین چند رایانه  در یک محل بکار گرفته شد. از میان بسیاری سیستم‌های رقیب که در این دوران ساخته شدند.

توسعه  رایانه‌های شخصی که با سیستم‌عاملهای  DOS کار می‌کردند این را با خود به همراه آوردند که خیلی زود هر مکان به تنهایی پر از رایانه شود. اولین  شبکه‌کردن این محل‌ها عموماً به اشتراک گذاشتن فضای دیسک لیزری بود، که هر دو در آن زمان بسیار گران بودند. برای چند سال این ایده بسیار مورد  علاقه بود، طوری‌که از سال ۱۹۸۳ به بعد، متخصصان صنعت رایانه  اظهار می‌داشتند که سال بعدی سال شبکه محلی است. زیاد شدن تنوع لایه فیزیکی شبکه ناسازگار، و چندگانگی در تعیین بهترین روش به اشتراک گذاشتن منابع، به ایده فوق صدمه زد. هر فروشنده کارت شبکه، کابل شبکه، قرارداد و سیستم‌عامل شبکه خودش را عرضه می‌کرد. با ظهور سیستم‌عامل محصول شرکت ناول  راه حلی پدیدارشد، به این ترتیب سیستم‌عامل ۴۰ نوع کابل و کارت شبکه رقیب را پشتیبانی می‌نمود و علاوه بر آن از دیگر سیستم‌عامل‌های رقیب بسیار حرفه‌ای‌ بود. سیستم‌عامل  از همان آغاز شبکه‌های محلی رایانه‌های شخصی در سال ۱۹۸۳ تا اواسط دهه ۱۹۹۰ براین بازار حکمرانی می‌کرد، تا آنکه شرکت مایکروسافت سیستم‌عامل را عرضه کرد.

افزونه های ورد پرس

وردپرس نرم‌افزاری تحت وب می باشد که می‌توان از آن برای ساخت از سرویس وبلاگدهی، وبسایت یا وبلاگی خوب و قدرتمند استفاده نمایید. مایل هستیم با افتخار اعلام کنیم که وردپرس باارزش و رایگان می باشد.

هسته‌ی نرم‌افزاری وردپرس توسط هزاران داوطلب نوشته شده است و گستردگی افزودنی‌، پوسته‌، مستندهای ان و پشتیبانی این سامانه مدیریت سایت در آن حد است که آن را برای مدیریت هر نوع وبلاگ یا وبسایت با امکانات متنوع سازگار نموده است.

بیشتر  از دویست‌هزار نفر در دنیا از وردپرس فارسی برای برپا نمودن خانه‌های اینترنتی خود استفاده می‌کنند. — پیوستن شما به این خانواده، باعث افتخار آفرینی  ما می باشد.


قابلیت های جدید تلگرام

فضای  تلگرام از جمله پیام  رسان های پر طرفدار در میان کاربران فضای مجازی می باشند. این فضای مجازی در هر سری در به روز رسانی های خود قابلیت های جدید برای کاربران خود ارائه می کنند.

این  در نسخه ۴٫۰ این پیام رسان دو قابلیت جدید یکی با نام تلسکوپ و دیگری ارسال پیام ویدیویی ارائه کرده اند. به گزارش کلیک، در نسخه به روز رسانی شده پیام رسان تلگرام که امروز به کاربران ارائه نمود، دو قابلیت جدید یکی با نام تلسکوپ و دیگری با نام تماس ویدیویی برای کاربران ارائه کرده اند.

در واقعیت این پیام رسان علاوه بر ارائه قابلیت ارسال پیام های صوتی که در نسخه های قبلی آن برای کاربران فراهم شده بود، در این نسخه جدی پیام رسان تلگرام امکان ارسال پیام های ویدیویی را به کاربران خود ارائه داده است.  

برای ارسال پیام ویدیویی کافی هستند بر روی مخاطب یا گروه مورد نظر خود در تلگرام کلیک کرده و سپس بر روی آیکون میکروفون کلیک کنید تا تبدیل به آیکون دوربین شود. سپس با نگه داشتن دست خود بر روی این دکمه مانند مواقعی که می خواهید پیام صوتی ارسال نماید پیام ویدیویی خود را ضبط کرده و ارسال کنند.

شرکت های دانش بنیان

طبق آیین نامه مصوب،شرکت های دانش بنیان ،اهدافی مثل ، ترغیب هیئت علمی دانشگاه ها و واحدهای ‌پژوهشی برای فعالیت های بیشتر در رفع نیاز کشور و امکان افزایش درآمد اعضای هیئت علمی، تجاری سازی یافته های  ‌پژوهشی، افزایش درآمدهای اختصاصی دانشکده ها و واحدهای ‌پژوهشی موضوع کلی فعالیت دانش بنیان را دنبال می نمایند.

نحوه ثبت شرکت دانش بنیان

مدارک لازم جهت ثبت شرکت های دانش بنیان

  • انواع شرکت های دانش بنیان چیستند:

الف-شرکت هایی که فقط اعضای هیات علمی مالک آن می باشند.
اگر چنانچه سهام دانشگاه کمتر از  50 درصد باشد،شرکت دانش بنیان شرکتی خصوصی محسوب می شود که باید تابع قوانین تجارت باشد و در اداره  ثبت شرکت ها ثبت شود.
ب-شرکت هایی که دانشگاه ها نیز در آن مالکیت دارند.
چنانچه سهام دانشگاه 50% یا بیشتر باشد،شرکت دانش بنیان شرکتی دولتی است.(مهمترین اصل شرکت دانش بنیان دولتی ، اصل خدمات علمی ،فنی و تحقیقات می باشد).

ابر رایانه

ابر رایانه یا همان ابر کامپیوترها که در گدشته کاربرد بسیار گسترده ای داشته اند ابررایانهها از نوع تجهیزات استراتژیک(راهبردی) در جهان هستند که امکانات، حافظه و قدرت پردازش  فوقالعاده زیادی دارند و در امور فضایی، دفاعی، هواشناسی و  پروژههای بسیار بزرگ علمی و تحقیقاتی استفاده  میشوند.

اولین ابر رایانه ایران در سال۱۳۸۰  به وسیله محققان مرکز تحقیقات پر دازشهای فوق سریع دانشگاه صنعتی امیرکبیر به بهره برداری رسیده اند و مورد کاربرد واقع می شدند.