برنامه نویسی و فناوری اطلاعات به زبان ساده

در این وبلاگ درباره حوزه برنامه نویسی فناوری اطلاعات سخت افزار و خرید اینترنتی و راه اندازی کسب و کارهای اینترنتی صحبت خواهیم کرد.

برنامه نویسی و فناوری اطلاعات به زبان ساده

در این وبلاگ درباره حوزه برنامه نویسی فناوری اطلاعات سخت افزار و خرید اینترنتی و راه اندازی کسب و کارهای اینترنتی صحبت خواهیم کرد.

اینترنت اشیا در ایران

اگرچه سال های سال است که تحقیقات و نوآوری های زیادی در مورد اینترنت اشیا صورت گرفته است، اما اینترنت اشیا یا چیزنت همواره تکنولوژی آینده به حساب می آید.

تکنولوژی IoT یکی از تکنولوژی های کلیدی انقلاب صنعتی چهارم در جهان به شمار می آید و از این رو، کشورهای زیادی در سراسر دنیا برای راه اندازی و بهره وری از آن اقدام می کنند. کشورهایی مثل آمریکا، چین، آلمان، سنگاپور، برزیل، کره جنوبی و هند را می توان از پیشگامان استفاده و توسعه تکنولوژی IoT به شمار آورد. این کشورها، سرمایه های هنگفتی را به بررسی و بهره گیری از تکنولوژی اینترنت اشیا اختصاص داده اند. مثلا ایالات متحده آمریکا ۱۶۰ میلیارد دلار را برای شهر هوشمند صرف کرده که بخشی از آن برای تحقیق و توسعه اینترنت اشیا اختصاص پیدا کرده است.

تاریخچه اینترنت اشیا در ایران

چند سالی است در ایران هم اینترنت اشیا ورود کرده که به عنوان بیستمین کشور به تکنولوژی اینترنت اشیا ملحق شده است.می توانید رضا راجی را اولین نفری دانست که در ایران حرف از تکنولوژی IoT را مطرح کرده است. وی از توسعه دهندگان اینترنت اشیا و کارآفرینان این حوزه است که اکنون به عنوان مشاور در شرکت های بنام و بزرگ در آمریکا فعالیت دارد.اما از جنبه عملیاتی، هوشمند سازی سیستم های برق اولین گامی بود که طی یک قرارداد میان وزارت نیرو و مرکز تحقیقات مخابرات ایران، برای بهره گیری از فناوری IoT در ایران انجام شده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد